Köpvillkor

Hos PS.Design & Blomster finns inget krav på minsta ordervärde. Dock måste Du som handlar här i webbshopen ha fyllt 18 år.
Alla priser anges i svenska kronor och har en inkluderad moms på 25%. PS.Design & Blomster tar på sig rätten för prisändringar.

Betalsätt

Direktbetalning: Via Mondido/Är på ingång
Kortbetalning: Via Mondido, Mastercard, Visa
Swish: Är på ingång
Faktura: via Collector Bank
Vid frågor och funderingar om betalning, kontakta respektive betallösare i första hand.

Kvitto/ Orderbekräftelse

Kvitto samt orderbekräftelse skickas till den angivna e-postadress som skrevs in vid köpet. Var noga med att  kontrollera så e-postadressen blir rätt. Order bekräftelsen sparas av dig då detta blir ditt kvitto.
O.B.S : ORDERBEKRÄFTELSEN KAN I BÖRJAN HAMNA I DIN SKRÄPPOST! VÄNLIGEN GODKÄNN POSTEN SOM ICKE SKRÄPPOST.
Arbetar med att lösa problemet! Tack på förhand.

Frakt & Leverans

Hämta dina varor direkt i butik: 0:-
Kontakta PS.Design & Blomster via mail ( info@psdesignblomster.se) innan så bestäms tid och dag som passar för avhämtning. Övriga ordrar som skickas, debiteras efter vikt och volym i kassan.
Leverans: Paketen skickas via DHL och är alltid spårningsbara. Paketen levereras inom 48 timmar (Helgfria vardagar). Frakten räknas ut efter vikt och volym på försändelsen. Paketen hämtas ut på någon av dina närmaste ServicePoint.
En SMS avisering skickas ut till det angivna mobilnumret som angavs vid beställningen.

Avbeställning/Ändra order

För att ändra samt avbeställa, måste du kontakta oss via mailen och ange ordernummer samt förklara vad som ska ändras. Det går inte att avbeställa eller ändra om din order om den blivit färdigbehandlad.

Ångerrätt/Bytesrätt

Du har 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköplagen. Konsumentköplagen säger också att varan/varorna skall returneras oskadade och oanvända i originalförpackning. (ordersedeln skall alltid finnas med vid retur)
Du som kund står alltid själv för frakten tillbaka till PS.Design & Blomster. Du står också även för transportrisken vid återsändning. Du blir därmed betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort på vägen. (spara ditt inlämningskvitto). Dina pengar återsändes (ej fraktkostnaden) på det angivna kontonumret när paketet når PS.Design & Blomster igen.

OBS: EJ uthämtade paket är INTE en godkänd ångerrätt.

Ångerrätten omfattar inte REA varor. REA varor bytes EJ.

Innan varan/varorna returneras skall du ALLTID kontakta PS.Design & Blomster först.

Reklamation

Vi kontrollerar noggrant alla varor innan utskick, men skulle det ändå ske att varan vi skickat är felaktig (enligt lagd order) eller fel antal (enligt order). Kontakta då PS.Design & Blomster direkt så rättar vi till felet.
Har varan gått sönder under transport ska du uppge ditt ordernummer samt bifoga bild på den skadade varan eventuellt det skadade emballaget.
Viktigt här att alltid spara den skadade varan samt emballaget då fraktbolaget kräver bilder.
Upptäckt skada på paketet/emballaget redan vid uthämtning, ska ombudet notera skadan exempelvis på din kopia av fraktsedeln. Kontakta därefter oss. Returfrakten vid skadad vara eller felaktig vara (enligt ordern) står PS.Design & Blomster för kostnaden. Reklamationen ska ske inom 7 dagar efter uthämtat paket. OBS: Varor som återsänds som postförskott utlöses ej.

Ej uthämtat paket

Paketen ligger hos ditt postombud i 14 dagar. Skulle paketet inte hämtas ut, returneras paketet tillbaka till PS.Design & Blomster. Vi tar då ut en avgift på 400:- kronor för expeditionskostnader. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.

Bilder

PS.Design & Blomster reserverar sig för eventuella färgavvikelser. Allt beror på ljuset vid fototillfället samt inställningar på din dator. Givetvis ges en så korrekt färginformation vid enskild produkt.
Övrigt: Bilderna i webbshopen tillhör PS.Design & Blomster eller våra leverantörer och får ej kopieras. Om något känns oklart, tveka då aldrig att höra av dig. Vi tar också emot önskemål av produkter.